Home»Artykuły»Promocja zawodów w sieci – jak stworzyć internetowy formularz zgłoszeń na zawody?

Promocja zawodów w sieci – jak stworzyć internetowy formularz zgłoszeń na zawody?

Jak w prosty i szybki sposób zrobić formularz zgłoszeniowy na zawody?

2
Shares
Pinterest Google+
Konfigurator siodła - dobierzemy idealnie dopasowane dla Ciebie siodło

W tym wpisie chciałbym pokazać wam, jak w prosty i szybki sposób zrobić formularz zgłoszeniowy na zawody, który będziemy mogli udostępnić na naszej stronie, fanpagu oraz go wydrukować.

Założenia internetowego formularza zgłoszeniowego

W naszym formularzu chcemy zamieścić pytania o:

  • Imię i nazwisko
  • Rok urodzenia
  • Klub
  • Imię konia
  • E-mail
  • Nr telefonu
  • Konkursy do jakich zawodnik przystępuje

Przesłane zgłoszenia będziemy chcieli mieć zapisane w arkuszu kalkulacyjnym, który można będzie łatwo wydrukować i opublikować.

Przystępujemy do stworzenia formularza zgłoszeniowego

Przechodzimy do strony Google Forms

Promocja zawodów w sieci - jak stworzyć internetowy formularz zgłoszeń na zawody?

Wchodzimy na stronę główną Google Forms. I klikamy na niebieski przycisk na środku Otwórz Formularze Google.

Uzupełniamy podstawowe dane i dodajemy pierwsze pytanie do formularza

Wypełniamy podstawowe dane formularza i tworzymy pierwsze pytanie o imię i nazwisko zawodnika.

  1. Nazwa formularza – tytuł naszego formularza. W naszym przypadku nadamy tytuł „Formularz zgłoszeniowy na ZR, ZT Rude Jelonki 18 stycznia 2015”.
  2. Opis formularza – tekst, który znajdzie się bezpośrednio pod tytułem formularza. Możemy tutaj podać tekst zapraszający na zawody. Warto podać też, link do strony organizatora (stajni), link do propozycji, telefon do biura zawodów.
  3. Tytuł pytania – pytanie, które pojawi się przy pierwszym polu do wpisania. My nadamy mu tytuł „Imię i nazwisko”.
  4. Typ pytania – formularze dają opcję odpowiedzi na w różny sposób (tekst, jednokrotny lub wielokrotny wybór, skala, siatka, data i godzina). Aktualnie mamy wybrany typ Jednokrotny wybór.  Klikamy na nazwę typu i wybieramy pozycję Tekst.

Oznaczamy pytanie jako wymagane i tworzymy kolejne pytanie

Oznaczamy utworzone pytanie jako wymagane i przechodzimy do stworzenia kolejnego pytania.

  1. Wymagane – zaznaczając tą opcję, wymuszamy na osobie wypełniającej wypełnienie tego pola. W naszym przypadku zaznaczymy tę opcje dla wszystkich pytań.
  2. Po zaznaczeniu opcji wymagane klikamy na przycisk Dodaj element aby dodać kolejne pytanie.

Dodajemy pytania o rok urodzenia, klub, imię konia, e-mail oraz nr telefonu

Pytania o rok urodzenia, klub, imię konia, e-mail oraz nr telefonu tworzymy analogicznie jak pytanie o imię i nazwisko zawodnika.

W skrócie

Dodajemy tytuł pytania, zmieniamy typ pytania na tekst, zaznaczamy opcję wymagane i klikamy przycisk dodaj element aby dodać kolejne pytanie.

Tworzymy pytanie o konkursy, w których zawodnik deklaruje start

Dodajemy kolejny element. Z rozwijanej listy Typ pytania wybieramy Wielokrotny wybór.

Dodajemy tytuł pytania, tekst pomocniczy analogicznie jak to robiliśmy w poprzednich pytaniach. Dodajemy konkursy.

  1. Opcja 1 – pierwsza z opcji do wyboru. U nas będzie to „L1”.
  2. Kliknij, aby dodać opcję – klikając na to pole dodajemy kolejną opcję w naszym pytaniu. W naszym przypadku wpisujemy „L2”. Powtarzamy czynność dla każdego konkursu.
  3. Wymagane – zaznaczamy to pytanie jako wymagane.
  4. Jako, że było to nasze ostatnie pytanie w naszym formularzu klikamy na przycisk Gotowe.

Dostosowujemy stronę potwierdzenia

Dostosowujemy stronę potwierdzenia. Strona potwierdzenia to strona, która pokaże się po kliknięciu przycisku wyślij w naszym formularzu.

  1. Tekst, który pojawi się na stronie potwierdzenia zapisania odpowiedzi. W naszym przypadku piszemy „Zgłoszenie zostało przyjęte”.
  2. Zaznaczając tę opcję na stronie pojawi się przycisk aby wrócić do formularza w celu wypełnienia kolejnego zgłoszenia. Możemy odznaczyć tą opcję.
  3. Na koniec klikamy przycisk Wyślij formularz w celu uzyskania linku z formularzem, który będziemy mogli opublikować na stronie.

Udostępniamy formularz zgłoszeniowy

Udostępniamy nasz formularz.

  1. Link do udostępnienia – jest to link to naszego formularza. Możemy go skopiować i umieścić na naszej stronię lub stronie na Facebooku.
  2. Możemy również udostępnić  formularz poprzez Google+, Facebook oraz Twitter.
  3. Udostępnieniu linku klikamy na przycisk Gotowe.

Na sam koniec wybieramy lokalizację odpowiedzi. W naszym przypadku klikamy po prostu przycisk Utwórz.

Jak wygląda nasz internetowy formularz zgłoszeniowy?

Formularz, który stworzyliśmy w tym poradniku można znaleźć pod tym linkiem.

Strona formularza

Promocja zawodów w sieci - jak stworzyć internetowy formularz zgłoszeń na zawody?

Strona potwierdzenia

Jak sprawdzić przesłane zgłoszenia?

Sprawdzamy przesłane zgłoszenia

Na stronie edycji naszego formularza z paska narzędzi na górze strony wybieramy Wyświetl odpowiedzi.

Zostaniemy przeniesienie na stronę Arkuszy Google z otwartym arkuszem zawierającym przesłane zgłoszenia.

Drukujemy zgłoszenia

Na stronie Arkuszy Google z naszymi zgłoszeniami klikamy na ikonkę drukarki na pasku zadań.

Dostosowujemy wydruk.

  1. Zaznaczając Dołącz tytuł dokumentu na górze pierwszej strony zostanie dodany tytuł naszego formularza.
  2. Na koniec klikamy przycisk Drukuj, aby wydrukować nasz formularz.

Jak wygląda wydrukowany formularz?

Previous post

Propozycje HZR, HZT Poczernin 19 grudnia 2015

Next post

W tym miesiącu - propozycje zawodów ujeżdżeniowych luty 2016